Stuurkunstenaars gezocht

Recruitment campaign voor Detailresult Logistiek

Detailresult Groep is de organisatie achter twee Nederlandse supermarktketens DekaMarkt en Dirk van den Broek. Talmark is gevraagd om een wervingscampagne te bedenken en uit te werken voor de werving van chauffeurs in de supermarktdistributie voor de diverse distributiecentra's. We hebben het concept bedacht, uitgewerkt (incl. videos en beeld on- en offline) en via een van onze partners uitgezet in de media.

Ben jij een stuurkunstenaar?

Niet zomaar een chauffeur

Om de doelgroep aan te spreken is er een concept ontwikkeld gebaseerd op het stuurkunstenaarschap. De chauffeurs die rijden in de winkeldistributie zijn geen kilometervreters, maar stuurkunstenaars. Manoeuvreren in kleine straten, geen lange afstanden en altijd thuis slapen. 

Stuurkunstenaar.nl

Mobile first

Om chauffeurs aan te spreken is er gekozen voor een mobile first aanpak waarbij de site geoptimaliseerd is voor mobile gebruik. De candidate journey is zo simpel mogelijk gebleven zodat elke kandidaat precies weet wat er van hem/haar verwacht wordt. 
Bekijk de website

Tino is stuurkunstenaar

A day in the life

In samenwerking met onze partner Provoductions is er een video gemaakt die op een filmische manier weergeeft hoe het is om stuurkunstenaar te zijn. Met in de hoofdrol een echte vrachtwagen chauffeur van Detailresult genaamd Tino. De video heeft een positieve sfeer met een feel-good gevoel om zo ook de trots van de chauffeurs aan te spreken.

Content voor Facebook en Google Display Network

Social target

De social content is geplaatst op Facebook in de vorm van afbeeldingen en een teaser. Ook wordt er gebruikt gemaakt van job banner marketing. De campagne wordt verspreid in de gebieden rondom de distributiecentra's zowel online als offline.

Geïnspireerd?

Leg jouw vraag aan ons voor