cover

Talent marketing concepten en campagnes

Of het nu gaat om een optimaal intern recruitment proces, een ijzersterke employer brand of een onderscheidende digital talent marketingcampagne, Talmark biedt het in een integrale, unieke propositie.


PASSENDE CAMPAGNES ONTWIKKELEN

Elke werkgever wil natuurlijk de beste mensen op de beste plek in de organisatie. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Er lopen genoeg talenten rond die in de organisatie passen. Maar door de aanhoudende groeiende arbeidsmarkt is er voor deze talentdoelgroep genoeg keus in de wereld van de vacatures. Hoe zorgen deze werkgevers dat zij de juiste talenten aantrekken? En hoe doen zij dit wanneer zij op een heel specifieke markt opereren waar ze alleen talenten willen hebben met hele specifieke kennis? Hoe zorgen zij ervoor dat deze talenten juist hun vacatures onder ogen krijgen? Deze werkgevers komen bij Talmark, want wij kijken altijd verder dan de primaire vraag, zorgen voor een sluitend plan en een turn key oplevering.

CONTENTMIX OPSTELLEN

Wat de boodschap ook is, wij kunnen de bijpassende campagnes ontwikkelen. Maar eerst moet de situatie goed in kaart worden gebracht: Wat is het korte en lange termijndoel? Wie is precies de doelgroep? Hoe is deze doelgroep te bereiken? Wat willen zij zien? Welke media gebruiken zij? Als dit allemaal helder is, kunnen de in te zetten middelen per fase bepaald worden. Bedenk goed met welke content en middelen de doelgroep te bereiken is in de awarenessfase. En hoe worden ze vervolgens nogmaals bereikt in de considerationfase? Hiervoor moeten alle middelen in de contentmix, zowel online als offline, goed op elkaar afgestemd zijn en zorgvuldig worden verspreid. Zodat de vacatures bij de talentdoelgroep terecht komt en het doel bereikt.

CANDIDATE JOURNEY IN KAART

Er is overal content. Altijd. Ook als men op banenjacht is of latent werkzoekende is. Dus of de talenten nou in hun pauze filmpjes op Dumpert kijken, fashiontutorials op Youtube of het nieuws volgen op nu.nl, er is overal content. Niet alleen online, waar momenteel de focus op ligt, maar ook offlinekanalen blijven onmisbaar. Neem bijvoorbeeld automobilisten die dagelijks naar hun werk rijden. Zij worden er constant mee geconfronteerd, nog voordat ze op hun werk zijn aangekomen hebben zij al verschillende billboards en bestickerde auto’s gezien en zelf al verschillende radioreclames gehoord. Met de juiste partners zorgen wij dat de volledige candidate journey in kaart wordt gebracht. Middels onder andere intelligent Social Mediacampagnes en programmatic display advertising wordt de doelgroep met verschillende soorten content in aanraking gebracht. Hierdoor bereikt de vacature zowel de actief als de latent werkzoekende.


MEER WETEN?

Neem contact op met Ricardo Risamasu. Meer geïnteresseerd in het creëren van een employer brand? Lees hier hoe talent in beweging komt voor merken.


Meer weten?Ricardo RisamasuPartner
Top